خواص بره موم طبیعی چیست؟ خواص بره موم کرج چیست؟ کاربرد دارویی بره موم چیست؟ انواع بره موم در کدام بره موم طبیعی، ماده ای خمیری با حالت چسبندگی می باشد. بره موم به چسب زنبور عسل نیز معروف است. علت چسبندگی بره موم، وجود موم عسل در آن می باشد. بره موم از صمغ گیاهان به دست می آید. زنبور عسل برای جمع آوری صمغ درختان، به خارج از کندو مهاجرت میکند. زنبور عسل با کمک پاها و آرواره های خود، صمغ را جدا و سپس قطعه قطعه میکند. این قطعه را را به کندو می برد تا آن را با موم و عسل ترکیب کرده و بره موم تولید کند. بره موم از اسیدهای چرب، گرده گل، صمغ، موم و ترکیبات معدنی تشکیل میشود. درصد این ترکیبات در بره موم، در مناطق مختلف، متغیر است. به عنوان مثال در بره مومی که در یک منطقه تولید میشود میزان موم موجود در آن بیشتر از بره موم منطقه ی دیگر است. مرغوب ترین نوع بره موم، نوع سبز رنگ آن است.

خرید اینترنتی بره موم طبیعی

بره موم بوی تند و مخلوطی از صمغ  و موم است.

بره موم‌ها را باید در هنگام مصرف  با آب دهان مخلوط کرد و کاملاً جوید به دلیل اینکه طعم آن در ابتدا شدید و با آزاد شدن عناصر فعال موجود درونش طعمی ملایم پیدا خواهد کرد.

پس از جویدن آن می‌توانید آن را به بیرون بیندازید یا مصرف کنید. البته رنگ، بو و احتمالاً خواص داروئی آنان مطابق منشأ و فصل سال می‌تواند تغییر کند.

قیمت خرید بره موم در کرج

بره موم خام و انواع فرآورده های بره موم در مرکز عسل هفت به فروش میرسد.

محصولات بره موم با بهترین درجه کیفیت و قیمت مناسب، با نظارت آزمایشگاه در این فروشگاه عرضه میشوند.

برای ثبت سفارش و یا اطلاع از قیمت خرید بره موم به صورت عمده و جزئی، با همکاران ما در مرکز فروش تماس حاصل فرمایید.

هم چنین میتوانید برای خرید اینترنتی محصولات به لینک فروشگاه عسل هفت مراجعه کنید.

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]تشخیص بره موم اصل تشخیص بره موم اصل در آزمایشگاه های معتبر انجام مبشود. مرغوب ترن نوع بره موم، بره موم قهوه ای رنگ است. بره موم خام با رنگهای سیاه، قهوه ای و قهوه ای مایل به سبز هم موجود میباشد[/box]

خواص دارویی بره موم کرج

عامل ضدباکتریایی

ضد بوها و ضد عرقها

عامل مشابه sebum و ضد پوست اندازی و شوره سر

شامپوها و لوسیونهای مو

عامل ضد میکروبی و ترمیم‌دهنده

فرآورده‌های پس ازاصلاح صورت

عامل ضد تحریک و ضد باکتری

ضد جوش صورت

عامل پاک کننده

دهان شویها و خمیر دندانها

نگهدارنده

در همه موارد بالا

گیرنده رایکالهای آزاد

کرم ضد پیری

ترکیبات بره موم

بره موم حاوی حدود 50 درصد صمغ یا رزین گیاهان

30 درصد موم

10 درصد اسیدهای چرب ضروری

5 درصد گرد گل

5 درصد دیگر آن از ترکیبات آلیی

ویتامینها و عناص معدنی مانند: نقره، سدیم، جیوه، مس، منگنز، آهن، کلسیم، وانادیم و سیلیس است.

مقدار و نوع ترکیبات بره موم بسته به مکان، زمان جمع آوری و روش تولید آن متفاوت است.

نگاه قرآن به عسل و محصولات آن

آیات ۶۸ و ۶۹ سوره مبارکه نحل

«وَ أَوْحَى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَ مِمَّا یَعْرِشُونَ* ثُمَّ کُلِی مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ* … و پروردگار تو به زنبور عسل وحی کرد که: از کوه‌ها و درختان و در بناهایی که (مردم) می‌سازند خانه‌هایی برگزین(۶۸) آنگاه از هر ثمره‌ای بخور و از روی خشوع به راه پروردگارت برو از شکم او شرابی رنگارنگ بیرون می‌آید که شفای مردم در آن است و صاحبان اندیشه را در این عبرتی است(۶۹)».

پیامبر اکرم(ص) فرمود: «عسل چه خوب نوشیدنی‌ای است، قلب را مراقبت می‌کند و سردی سینه را از میان می‌برد».(مکارم الاخلاق جلد ۱ صفحه ۳۵۸)