خرید عمده ژل رویال اصل تبریز در فروشگاه عسل هفت انجام می پزیرد. شاه انگبین محصول زنبور عسل می‌باشد. این محصول با نام‌های دیگری مانند ژل رویال،، ژل سلطنتی، غذای ملکه .ونیز شناخته می‌شود. شاه‌انگبین نوعی ماده غذایی است که توسط زنبورهای عسل تهیه می‌شود و معمولاً همه لاروهادر روز اول زندگی از شاه‌انگبین تغذیه می‌کنند، اما این جیره غذایی از روز چهارم تغییر می‌کند و جای آن را مخلوطی از عسل و می‌گیرد، و تنها ملکه تا آخر عمر از شاه‌انگبین تغذیه می‌کند و به نظر می‌رسد که این نوع غذا باعث به وجود آمدن اختلافات اساسی بین زنبورهای ماده و ملکه می‌گردد به‌طوری‌که طول مدت زندگی ملکه بیش از پنجاه و دو برابر طول زندگی زنبورهای کارگر است و از لحاظ حجم نیز ملکه دو تا سه برابر کارگرها می‌باشد.

ترکیبات ژل رویال

ژل رویال مایع یا همان ژل رویال خام، ماده خامی است که به روش های مختلفی از کندو استخراج می شود. همین ماده ساده هم به دلیل استخراج بسیار دشوار، با سرعت کمی در زنبورستان ها تولید می شود.

البته به دلیل اینکه زنبور عسل هم به این ماده نیازمند است، زنبورداران در برداشت آن کمال احتیاط را به خرج می دهند. اصولا برداشت ژل رویال خام از کندوهای یتیم یا بدون ملکه انجام می شود

وزن خشک شاه‌انگبین را پروتئین تشکیل داده. گزارش شده که ۹ تا از پروتئین‌های اصلی شاه‌انگبین ۸۰ الی ۹۰ درصد کل پروتئین‌ها را تشکیل می‌دهند. دیگر پروتین مانند آلفا گلوکوزیداز، گلوکز اکسیداز و آلفا آمیلاز نیز شناسایی شده‌اند.

[box type=”shadow” align=”aligncenter” class=”” width=””]شاه‌انگبین توسط زنبورهای کارگر پرستار تولید می‌شود. این زنبورها در روز ششم زندگی اقدام به ترشح شاه‌انگبین می‌کنند که در حقیقت مایعی سفید رنگ است که در تغذیه لاروهای جوان و به ویژه ملکه به کار می‌رود. اما این ترشحات در روز دوازدهم قطع می‌گردد و لاروهای پرستار این وظیفه را به نسل دیگری از زنبورها که سن آن‌ها کمتر است می‌سپارند.  زنبورهای کارگر دارای دو غده بر روی سر خود می‌باشند غدد زیرحلقی نامیده می‌شود که توانایی تولید این ماده را از سن ۶ الی ۱۵ روزگی دارند. رنگ شاه‌انگبین از سفید شیری تا زرد روشن بوده و ترش مزه می‌باشد. ملکه در زمان زندگی تنها با شاه‌انگبین تغذیه می‌شود. تمامی لاروهای زنبور عسل (نر و ماده) در روزهای آغازین دوران لاروی خود با این ماده تغذیه می‌شوند. تغذیهٔ لاروهای ملکه‌ها در تمام دوران لاروی و حتی بعد از تولد در تمام طول عمر با شاه‌انگبین ادامه می‌یابد. اما زنبوران نر و کارگران، فقط در سه روز ابتدایی دوران لاروی خود با شاه‌انگبین تغذیه می‌شوند و ادامهٔ روند تغذیهٔ آن‌ها تا تولد و حتی بعد آن با گرده و عسل انجام می‌شود. شاه‌انگبین زود فاسد می‌شود و باید بعد از برداشت مصرف شود؛ یا این که در یخچال، فریز گردد[/box]

کاربردهای درمانی ژل رویال چیست؟

ازجمله مواردی که ژل رویال در درمان آنها کاربرد دارد می‌توان به این موارد اشاره کرد:

کاهش علائم یائسگی، ناباروری، کلسترول بالا، زخم‌های پای دیابتی، زخم معده، پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده، بیماری های کبد و کلیه، برخی از انواع سرطان، آسم، اختلالات پوستی و… . البته تحقیقات اثرگذاری ژل در این موارد را ثابت نکرده‌اند و هنوز تحقیقات جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

هنوز کاربردهای درمانی ژل مذکور به‌شکل علمی به اثبات نرسیده است و از سوی سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) به‌طور رسمی به‌عنوان دارویی معتبر اعلام نشده است. بنابراین به‌هیچ‌وجه نباید استفاده از آن جایگزین داروهایی شود که پزشک برای رفع مشکلات مختلف تجویز می‌کند. این ماده در بیشتر اوقات به‌عنوان مکملی گیاهی استفاده می‌شود. مکمل‌های گیاهی از هیچ‌گونه استانداردی در ساخت و تولید بهره نمی‌برند؛ به‌همین‌خاطر ممکن است به فلزات سمی یا داروهای دیگر آلوده شده باشند. درصورت استفاده از مکمل‌های گیاهی/سلامتی باید آنها را از منابع مطمئن خریداری و تهیه کرد تا خطر آلوده بودن‌شان کاهش یابد.

طریقه مصرف ژل رویال

آشنایی با انواع ژل رویال به شما کمک می کند تا از این ماده به روش صحیح خود استفاده کنید. روش های متنوعی برای مصرف ژله رویال وجود دارد. با توجه به دلیل مصرف این ماده باید انتخاب کنید که بهترین طریقه مصرف ژل رویال برای شما کدام روش است. برخی از روش های مصرف را در ادامه آورده ایم.

مصرف خوراکی ژل رویال

قطعا پرکاربردترین روش مصرف ژل رویال در دنیای امروز، مصرف خوراکی این ماده است. به ویژه با توجه به شناخت خواص ژل رویال در مصرف خوراکی، افراد بیشتری برای این نوع مصرف ترغیب می شوند. در این طریقه مصرف ژل رویال هم می توانید از ماده خام و هم از پودر و کپسول و عسل ژل رویال استفاده می کند.

خرید ژل رویال تبریز

عسل خالص و طبیعی را می توان در بزرگترین بازار های روز عسل و محصولات وابسته به آن تهیه کرد.

خرید و فروش عمده و انبوه این محصول تنها در ارتباط با بزرگترین شرکت های تولید عسل در ایران امکان پذیر می باشد.

این کار می تواند بازدهی بسیار زیادی را برای مشتریان نیز به همراه داشته باشد.

برای خرید اینترنتی عسل به فروشگاه عسل هفت مراجعه نماید.